Osobne stranice mogu biti u različitim formama a jedna od njih je svakako e-portofio koji se danas jako često izrađuje pomoću alata Mahara.
Prije no što krenemo pričati o Mahara alatu definirajmo pojam portfolia i e-portfolia. Portfolio ima nekoliko definicija i značenja ovisno o tome u koju se svrhu koristi. U kontekstu ovog članka, portfolio predstavlja skup artefakata (dokumenata, radova i sl.) koje stvorila jedna osoba. Najbolji primjeri su umjetnici ili programeri koji na jednom mjestu prikazuju sve svoje radove, znanja, iskustva i napredak. Takav portfolio je uglavnom namijenjen potencijalnim poslodavcima kao neka vrsta životopisa. Slijedno ovoj definiciji logično je za reći kako je e-portfolio, odnosno elektronički portfolio, zapravo portfolio u digitalnom svijetu. Razvojem digitalne tehnologije otvorila se mogućnost izrade elektroničkog portfolija koji je pored klasičnih artefakata na papiru mogao objediniti i digitalne artefakte kao što su to video, web stranice, audio zapis, grafika i sl. Sveobuhvatna definicija e-portfolia bi bila da je to skup radova u digitalnom obliku unutar kojih su dokumentirane ideje, napredak, postignuća i aktivnosti, a prikazani su pomoću različitih medija.
U obrazovanju se e-portfolio koristi kao medij za praćenje napretka i učenički osvrt na pojedini sadržaj koji su učili. Cilj mu je pratiti aktivnosti i napredak učenika kroz njegovo obrazovanje, te na kraju obrazovanja omogućiti pohranu razvijenog portfolija kako bi ga kasnije mogao koristiti u daljnjem obrazovanju ili predstavljanju potencijalnom poslodavcu. Ujedno i služe komunikaciji s kolegama ili nastavnicima jer e-portfolio služi i kao sustav za povratne informacije i komunikaciju. Prednost je lakše praćenje svih uspjeha tokom obrazovanja, poticanje kritičkog razmišljanja i informatičke pismenosti.
Budući da je Mahara alat izrađen s ciljem da korisnici izrade i održavaju svoj digitalni portfolio učenja odgovor je sasvim jasan. Sustav se može integrirati sa sustavima za upravljanje učenjem i na taj način olakšati prikupljanje artefakata koji će se prikazati na samom portfoliu korisnika. Funkcionalnost pisanja dnevnika potiče korisnike na kritičko razmišljanje i ponavljanje nastavnog sadržaja. Mogućnost prilagodbe prisutupa korisnik može imati različita portfolia za različite skupine ljudi. Grupe omogućavaju kolaboraciju i interakciju između članova, a ujedno omogućavaju grupnu izradu stranica i kolekcija što je idealno za rad na projektnim zadacima koji uključuju nekoliko korisnika. Ovaj alat nije samo namijenjen učenicima već i njihovim nastavnicima koji svoj nastavni materijal mogu povezati s portfoliem, izraditi bilješke ili voditi dnevnk rada. Također je pogodan i za portfolio obrazovne ustanove koji može sadržavati različite korisne dokumente, prikazivati napredak ustanove i slično.
Više o glavnim značajkama alata Mahara te njegovom sučelju saznajte na stranicama e-laboratorija.